לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

דרישות כיבוי אש בבית פרטי

מבנים רבים קיימים ברחבי הארץ והם בעלי אופי שונה ומשתנה האחד מן השני. כאשר מדובר באישור כיבוי אש יש לזהות בוודאות האם מדובר בבית עסק, מבנה מגורים, מבנה ציבורי וכן הלאה ולבצע את ההתאמות הנדרשות על פי החוק. בתוך קטגוריית "מבני מגורים" קיים המונח "בית פרטי" שהוא בית צמוד קרקע בעל חלקה יחידנית עם כניסה נפרדת. דרישות כיבוי אש לבית פרטי שונות מההנחיות עבור בנייני מגורים רבי קומות או בתי עסק.

דרישות כיבוי אש לבית פרטי מתחלקות גם הן לשתי קטגוריות עיקריות:

  • דרישות כיבוי אש לבית פרטי אשר טרם נבנה.
  • דרישות כיבוי אש לבית פרטי קיים.

דרישות כיבוי אש לבית פרטי

כאשר מדובר באישורים לבית פרטי אשר טרם נבנה, אנו עוסקים בהשמה לטופס 4 שהוא אישור האכלוס לבית. עוד בשלב תכנון המבנה יש צורך לראות היכן ימוקם ציוד כיבוי אש על פי חוק ובעת הגשת הבקשה לטופס 4 , יש להגיע לנציג המקומי של הרשות הארצית לכבאות והצלה עם 3 אישורים המעידים על תקינותם של מערכות מיגון אש בבית.

דרישות כיבוי אש לבית פרטי קיים

כאשר אתם עומדים לרכוש בית פרטי קיים אשר קיבל טופס אכלוס לפני שנים, עליכם לקחת בחשבון כי ישנם דרישות מטעם הרשות הארצית לכבאות והצלה בכל הנוגע לבטיחות אש. במבנה מגורים פרטי אשר גודלו הפנימי אינו עולה על 500 מ"ר יש להתקין את אמצעי המיגון לבטיחות אש הבאים:

  • מטף 3 ק"ג – ימוקם בסמוך לכניסה לבית. המטף הנדרש הינו מטף אבקה והוא המומלץ והפופולארי ביותר.
  • גלאי עשן עצמאי – ימוקם בכניסה לכל חדר ובחדרי השינה הנמצאים ברחבי הבית גם אם מדובר ביותר ממפלס אחד.
  • גלגלונים – גלגלון כיבוי ¾ המחובר ישירות אל מערכת המים ימוקם בכניסה אל בית המגורים.

הרשות הארצית לכבאות והצלה דורשת על פי חוק את 3 האמצעים הללו, אבל על מנת להיות בטוחים ושקטים יותר מומלץ אף להתקין בבתים פרטיים מערכת ספרינקלרים מתקדמת הפועלת באופן אוטומטי. המערכת הזו הינה חדשנית ומונעת אובדן של חיי אדם ונזק עצום לרכוש. התקנתה של המערכת אינה מסובכת ויכולה להציל חיים בעת אירועי חירום.

אישור כיבוי אש לבית פרטי

אישורים לציוד כיבוי אש

כאשר מגיעים לשלבים בהם יש צורך לגשת אל נציגי הרשות המקומית עם האישורים הבאים ולקבל את החותמת הסופית אשר תניב טופס אכלוס בבית פרטי:

  • אישור תקינות של מערכת הגז הביתית החתומה על ידי טכנאי גז מקצועי ומוסמך. הטופס המבוקש הינו דו"ח בדיקה תקופתית של מערכת גפ"מ כאשר ללקוח שהוא בעל הבית הפרטי ישנו צובר נפרד.
  • אישור התקנה של גלאי עשן עצמאיים על ידי יועץ בטיחות מוסמך. האישור הזה יובא בנוסף אל מסמך האחריות של המוצר לפני בדיקת המערכת החשמלית הביתית.
  • אישור תקינות של מערכת החשמל הביתית לרבות לוח החשמל. האישור יונפק על ידי חשמלאי מוסמך לאחר שנבדקה כל המערכת וחוברו גלאי העשן לרשת החשמל הביתית.

על מנת להגיש את האישורים הנכונים לנציגי הרשות המקומית ולעמוד בדרישות כיבוי אש לבית פרטי מומלץ לפנות אל יועץ בטיחות אש מוסמך כדי לקבל את הפתרונות הטובים ביותר באופן אישי עבור הצרכים שלכם.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם