לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

קפיאת מים בצנרת המתזים ופריצת מים

באחד מהמפעלים בהם אנו מבצעים ביקורות תחזוקה מתרחשת לאחרונה תופעה של פריצות מים רבות, ממחברים המותקנים על צנרת המתזים בתוך חדרי הקרור.

מתזיםתופעה ספציפית זו חוזרת על עצמה שוב ושוב והיא נובעת ממספר סיבות:

  • התקנה לקויה בניגוד לתקנים ובניגוד להוראות יצרן. במקרה ספציפי זה, הקידוחים שבוצעו בצנרת  הינם בקוטר שונה מהקוטר הנדרש על פי הוראות היצרן.
  • הטמפרטורה במקררים הנ"ל הינה מתחת ל – 4 מעלות צלזיוס ועל כן אמורה היתה להיות מותקנת בהם מערכת מתזים יבשה. לצערנו,  בניגוד לתקנים, המערכת שהותקנה בחדרי הקרור הנ"ל הינה מערכת רגילה (רטובה), מערכת המותרת להתקנה רק במקומות בהם הטמפרטורה  הינה מ – 4 מעלות צלזיוס ומעלה מהסיבה הפשוטה שבזמן קפיאת המים בצנרת נפח הקרח גדול מנפח המים ב -10% עובדה שעלולה לגרום לפיצוץ הצנרת או כמו במקרה זה לדחיפת אטמי הגומי החוצה ולגרימת נזילות במחברים במקרה של הפשרת הקרח.

על מנת להימנע מהתקנות לקויות ועוגמת נפש יש לוודא שהקבלן או החברה המבצעים עבודות מתזים, מכירים את התקנים היטב ומתקינים את המערכות על פי התקנים הנדרשים ועל פי הוראות היצרן בכדי למנוע נזקים עתידיים כגון אלה.

רצוי לבקש מהקבלן או מהחברה  המבצעת לפני ביצוע העבודה רשימה של  לפחות חמישה לקוחות שאצלם הותקנו מערכות ולבדוק את רמת שביעות הרצון של הלקוח מהעבודה או מרמת המקצועיות של צוות המתקינים – רמת גימור העבודה וכו'.

 

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם