לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

התקנת גלאי עשן, בדיקה ותחזוקה לגלאי עשן

התקנה, בדיקה ותחזוקה לגלאי עשן ומערכות גילוי אש

מטרתה של מערכת גילוי אש היא לספק התרעה מדויקת ומוקדמת על אש הפורצת בכל תחומי הבניין. אפילו כיסים של שטח פנוי דורשים הגנה, מפני שהגלאים עשויים שלא לחוש במהירות באש המתפתחת בצד הרחוק מהקיר או מאחורי דלת סגורה, ודבר זה יוצר סיכון לנזק רב יותר ללא צורך. התקנת גלאי עשן

המיקום הנכון של הגלאים משמעותי לאמינות פעולת המערכת. באופן כללי, כאשר נדרש רק גלאי אחד בחדר או בחלל, עדיף להתקין גלאי תקרה המותקן קרוב ככל האפשר למרכז החדר. אם לא ניתן להתקין גלאי עשן במרכז התקרה – למשל, בשל אילוצי חיווט – הגלאי חייב להיות במרחב פתוח, כך שקצהו לא יהיה במרחק של פחות מ-4 סנטימטרים מהקיר. כמו כן, חלקו העליון של גלאי המותקן על הקיר חייב להיות במרחק של בין 4 ל- 12 סנטימטרים מהתקרה.

דבר נוסף שיש להביאו בחשבון הוא קרבתם של הגלאים למערכת מיזוג. קרבה כזאת יוצרת סיכון לתקלות בגלאים, אם הם מותקנים בדרך אספקת זרימת אוויר או צינור. כדי לקבוע היכן יש למקם את הגלאי, ניתן לבצע בדיקת עשן כדי לבדוק את כיוון מעבר החלקיקים באוויר ומהירותו. בדיקות עשן יכולה לחשוף גורמים אפשריים לאזעקות-שווא, כגון זרם אוויר המכוון לגלאי, העלול לגרום להצטברות אבק המשנה את רמת רגישותו.

לפרטים נוספים ולרכישה אנא פנו למשרדנו בטלפון: 04-9536104 או בקישור הזה: יצירת קשר.

היכן מתקינים גלאי חלל

גלאים המגנים על חלל של 900 מטרים רבועים צריכים להיות ממוקמים במרחק של 30 מטרים זה מזה, באזורים בעלי תקרות חלקות וללא מכשולים פיסיים בין התקרה לחלל החדר. דוגמה לחסימת חלל העלולה להפריע היא מדפים עמוסים בחומרים, המשתרעים מהרצפה עד לתקרה. שינויים בגובה התקרה צריכים גם הם להיכנס לחישוב המרווח, המבוסס על כמותם ואופיים של החומרים הדליקים הנמצאים בחלל.

כדי לקבוע כיסוי גלאים מתאים למרווח הסטנדרטי של 30 מטרים, ניתן למפות בטכניקה פשוטה את הצורה והממדים של האזור, ואז לצייר מעגל ברדיוס של 21 מטר. גלאי בודד יכול להגן על כל ריבוע או מלבן נכנס בתוך היקף המעגל הזה. באותה טכניקה ניתן לראות כי במסדרון ברוחב של 10 מטרים, שני גלאים יכולים להגן על 82 מטרים לאורך המסדרון.

 

תחזוקה לגלאי עשן עצמאיים

גלאי עשן עצמאיים הם מכשירים שתפקידם לגלות ולהתריע על כל התפשטות של עשן ברחבי דירות מגורים. תקנות חדשות של הרשות הארצית לכבאות והצלה קובעות כי יש להתקין גלאי עשן עצמאיים בכל דירה המיועדת למגורים בבניין רב קומות אך מומלץ גם להתקינם בבית פרטיים וזאת על פי תקן 1220 חלק 5.

גלאי עשן הם חלק מתוך מערכת גילוי אש ועשן אשר נועדה לתת התרעה מוקדמת על הימצאות עשן העלול להתפשט ולהתפתח לכדי שריפה. גלאי עשן עצמאיים מביאים לידי גילוי של דליקה באופן מידיי וכתוצאה מכך ניתן לכבות את האש ולמנוע נזק רחב ממדים לרכוש, למבנה הקיים ולמנוע אבדות בנפש.

 

התקנת גלאי עשן עצמאי

  • גלאי עשן עצמאי מוזן ממתח רשת החשמל והוא בעל סוללת גיבוי למקרים של הפסקת חשמל.
  • גלאי עשן עצמאי מחובר למפסק חצי אוטומטי המיועד לגלאי עצמו או למפסק חצי אוטומטי של תאורה.
  • גלאי עשן עצמאי יותקן במרחק של לפחות 1 מטר מחדר המקלחת ובמרחק של לפחות 1.5 מטרים מפתח יציאת מיזוג אוויר או מאוורר תקרה.
  • בדירות בהם ישנה תקרה שטוחה, יורכב גלאי עשן עצמאי על גבי התקרה במרחק של לפחות 11 ס"מ מכל קיר.

התקנה של גלאי עשן עצמאי מחייבת חיבור למפסק חצי אוטומטי נפרד המצוי בלוח החשמל הביתי וניתן להתקינו בצורה קלה ופשטוה ביותר. חיבור של גלאי עשן עצמאיים לרשת החשמל מתבצע על ידי חשמלאי מוסמך בלבד וחל איסור לחברו באופן עצמאי.

תחזוקת גלאי עשן עצמאיים

בתום התקנת גלאי העשן יש לבצע פעולות תחזוקה שוטפות הכוללות:

  • בדיקת תקינות גלאי עשן אחת לשנה.
  • בדיקה של פעולת הגלאי באמצעות לחיצה על מפסק test בגלאי עצמו.
  • החלפת סוללת גיבוי לפי הוראות היצרן. החלפת הסוללה נעשית לאחר ניתוק מוחלט של הגלאי מרשת החשמל.
  • ניקוי הגלאי חיצונית ופנימית.
  • החלפת גלאי עשן עצמאיים לאחר תקופה של 10 שנים מיום הייצור או על פי הוראות יצרן.

 

לאחרונה נציבות הכבאות מחייבת התקנת גלאי עשן עצמאיים בין חדרי השינה ביחידות דיור חדשות על פי תקן 1220 חלק 5. הגלאי העצמאי מתחבר למקור חשמל ועליו להיות מותקן במרחק של לפחות 1 מ' מחדר מקלחת ו/או מפתח יציאת מיזוג אויר.

גלאי עשן עצמאיהגלאי העצמאי הינו 220V וכולל סוללת גיבוי 9V, (קיימת בגלאי התראה על סוללה חלשה). את הגלאי ניתן להתקין בכל שטחי הדירה ( חדרים פרוזדורים וכו').

הגלאי מחייב חיבור למאמ"ט, (מפסק חצי אוטומטי), נפרד בלוח החשמל. את הגלאי יכול כל אחד להתקין בהתקנה פשוטה ביותר, אך את חיבורו לחשמל יש לבצע ע"י חשמלאי מוסמך בלבד.

ניתן לרכוש את הגלאי דרך חברת חגי אביתר.

לפרטים נוספים ולרכישה אנא פנו למשרדנו בטלפון: 04-9536104

על מנת לאפשר למערכות הכיבוי לבצע את הנדרש יש לבצע את הבדיקות הנדרשות לפי תקני התחזוקה הרלוונטיים, לייעוץ מקצועי ללא תשלום בכל הקשור לכיבוי אש, לקבלת אישורים ולבדיקת מערכות קיימות: צור עמנו קשר.

חברת "חגי אביתר מערכות מיגון אש בע"מ" מוסמכת מטעם מכון התקנים הישראלי לביצוע ביקורות תחזוקה למערכות כיבוי במים.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם