לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

משאבות כיבוי אש

תכנון והתקנת משאבות כיבוי אש והגברת לחץ מים

חברת חגי אביתר מיגון אש מתמחה בהתקנה ותחזוקה של מערכות כיבוי אש למגזר העסקי והפרטי. אנו מתמחים בהתקנה של משאבות כיבוי אש המהוות את אבן היסוד של מערכת כיבוי האש במפעלים, בתי ספר, בנייני משרדים ובניינים גדולים.

ליצירת קשר התקשרו  04-9536104 או מלאו את הטופס

חדרי משאבות להגברת לחץ מים

בטיחות אש היא אלמנט תפעולי חשוב ביותר בכל התקנה של משאבות כיבוי אש. משאבת הכיבוי הינה חלק מהתאמת המבנה לשימושים השונים בהתאם לתכנית בטיחות אש כאשר עמידה בהם מהווה תנאי הכרחי לקבלת רישיון עסק בתחומים רבים וכן לאישור איוש המבנה.

חדרי כיבוי אש ומשאבות כיבוי אש

משאבת כיבוי אש הינה מכונה הדואגת לתפוצה של מים לכל אורך ורוחב המבנה במקרה של שריפה. במבנים גדולים ומורכבים משאבות כיבוי האש ממוקמות בחדר ייעודי מיוחד שנמצא תחת פיקוח קבוע. מערכות אלה מותקנות במבנים תעשייתיים, בניינים רבי קומות ומבנים ציבוריים רחבי-ידיים. מערך כיבוי האש בבניינים אלה כולל פעמים רבות ספרינקלרים בתקרות הדורשים הפעלת לחץ מים חזק ומיידי לכיבוי יעיל של השריפה. כמו כן, גודל הבניינים וגובהם של מבני גורדי שחקים דורשים התקנה של משאבות המספקות מים בלחץ גבוה במהירות האפשרית, על מנת להגיע מהר גם לקומות הגבוהות ולמנוע נזקים חמורים ברכוש ובנפש.

משאבות למערכת כיבוי אש

חשיבות משאבות כיבוי אש

משאבות כיבוי אש מהוות גורם קריטי ביותר בכיבוי של שריפות ומניעת התפשטות של האש ולכן נבדקות באופן מחמיר ביותר על ידי וועדות לרישוי בתי עסק שונים. המשאבות מורכבות ממאגר המים ומכשירים השומרים על לחץ גבוה של המים המאפשר הגעה של הזרמים למקום הדליקה. לכיבוי יעיל של שריפות נדרשת התאמה של מקום התקנת משאבות המים לצד תכנון נכון של מקורות המים והתקנת לוחות פיקוד ומכשירי ג'וקי השומרים על רמת לחץ מים תקינה.

סוגי משאבות כיבוי

משאבות כיבוי מתחלקות לפי שני פרמטרים:

  • צורה – פרמטר זה מתייחס להיות המשאבה אנכית או אופקית.
  • חומר מניע – פרמטר זה מתייחס להנעה של המשאבה באמצעות דיזל או חשמל.

 

לכל מבנה יש סוגי משאבה מתאימים על בסיס גורמים שונים. ההתאמה של משאבה להגברת לחץ מים והתקנתה נעשית על ידי חברות המתמחות בבטיחות אש ותחזוקת משאבות. בין סוגי השאבות הנפוצות ניתן למצוא:

  • משאבה חשמלית אופקית
  • משבה עם מנוע דיזל
  • משאבה חשמלית קווית
  • צנטרפוגלית אופקית
  • משאבת טורבינה אנכית
  • משאבה חצויה אנכית

 

בין האביזרים הנלווים ניתן למצוא ג'וקי – פריט האחראי לשמירה על לחץ מים גבוה במשאבה, לוחות פיקוד המותקנים בחדרי הבקרה וכן אביזרים נלווים המותאמים כל מקרה לגופו.

תכנון מערכות כיבוי

חוקים ותקנות – חדר משאבות מים ומערכות שאיבה

להלן מספר חוקים ותקנות בהקשר להתקנת משאבות מים במוסדות ציבוריים שונים:

  • על פי תקנות שירותי הכבאות, נדרשת הפרדה מוחלטת בין משאבות המים לכיבוי שריפות ממערכת המים הרגילה.
  • חדר משאבות המים צריך להיות מתוכנן ומותקן על פי דרישותיו של התקן הישראלי 1596 ויש למסור את התרשימים המציגים את תוכנית ההתקנה לבדיקה במכון התקנים, ורק לאחר אישורו ניתן להתקדם לבנייה וביצוע הפרויקט.
  • על פי התקנים, נדרשת בדיקה שוטפת של כל המערכות אחת לשנה. הבדיקה מתבצעת על ידי חברת תחזוקה העומדת בתקן הישראלי 1928 ולפרקי זמן קצרים יותר על ידי גורם התחזוקה הרשמי של המבנה.
משאבת כיבוי אש

התקנת משאבות כיבוי אש על ידי חברת חגי אביתר

חברת חגי אביתר היא החברה המובילה בתחום של מערכות גילוי וכיבוי אש. אנו מספקים את מכלול הפתרונות לאיתור וגילוי אש ולמניעת התפשטות של שריפות במפעלים, מוסדות ובתי עסק.

ליצירת קשר התקשרו עכשיו  04-9536104 או מלאו את הטופס משמאל

יצירת קשר והזמנת בדיקה

לייעוץ בטיחות אש, התקנת מערכות כיבוי או הצעת מחיר השאירו כאן פרטים

תוכן עניינים