לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

כללי התנהגות בזמן שריפה

פינוי ממקום האש בזמן שריפה צריך להיעשות בצורה הטובה ביותר על מנת לעזור לצוותים המקצועיים בכיבוי האש. במקרים אלה צריכה להיות תוכנית פינוי מהמקום – התכנית הזו צריכה להיות במקום וידועה מראש לפני אירוע האש עצמו.

מבנה תכנית הפינוי

  • מבנה פיקוד ושליטה – המבנה צריך להיות יעיל ותפעולי מיד עם אבחנת אש.
  • אזור התכנסות.
  • מנגנון ואחריות לספירת האנשים.

שריפה מבחוץבמקרה של שריפה, אסור להשתמש במדרגות נעות (לא משנה מהו גובהו של הבניין אשר בו נמצאת השריפה). מדרגות נעות יכולות להיות לא אמינות בשל כשלים של מעגלים חשמליים הפועלים בהם. בנוסף, יכולים להיות כשלים מכאניים כמו התנתקות של חוטים או חבלים שעלולים לגרום למדרגות הנעות ליפול.

הימנעות משאיפת עשן

אחת הסכנות הקיימות בעת שריפה היא שאיפת העשן. לעשן יש נטייה לעלות למעלה ולכן, מעלה המדרגות הנעות יכול לשרת את העשן כנתיב מהיר. אם יש הרבה עשן רצוי לזחול על הרצפה. בגלל הנטייה של העשן לעלות, גם בתנאי עשן צפופים מאוד, כמה שנהיה יותר קרובים לקרקע כך נימנע משאיפת עשן.

כדי להפחית את האפשרות של שאיפת עשן, ניתן לשים ממחטה רטובה על איברי הנשימה. אם אין מים זמינים אפשר להשתמש ברוק כדי להרטיב חלק מהמטפחת ולהשתמש בחלק זה כדי לכסות את הנחיריים. אם ניתן ללכת לאזור פתוח (לדוגמא מרפסת פתוחה, שטח פתוח וכד'), לא יהיה סיכון של שאיפת עשן. עם זאת, יש לחשוב כמה פעמים אם מחליטים ללכת למרפסת של בניין רב קומות – בעוד לא יהיה סיכון של שאיפת עשן, מאמצי ההצלה יכולים להיות קשים ותלויים במקצועיותם ויכולותיהם של צוותי כיבוי האש.

פינוי בצורה מסודרת

יש תמיד להתפנות בצורה מסודרת. בניין המכיל 200 אנשים על פני 3-4 קומות עם יציאה אחת יכולים בקלות להתפנות בפחות מ 3 דקות אם הפינוי נעשה בצורה מסודרת. אם אנשים דוחפים ושועטים לכיוון היציאות, פגיעות גופניות רבות עלולות להתרחש בעת הפאניקה כמו למשל, לדרוס ולרמוס אנשים בדרך. מעבר לפגיעות בנפש, פאניקה היא גם גורם מעכב לפינוי ע"י צוותי כיבוי האש ותוצאה גרועה מכך עלולה להיות אובדן של חיי אדם.

תותח מים

נאמר וכאשר אנשים ניגשים לכיוון היציאה בעת שריפה וזו חסומה מסיבה זו או אחרת – יש צורך בתוכנית פינוי משנית. מאחר ופאניקה עשויה להתרחש במהלך שריפה וכתוצאה מכך היא תעיב על תהליך המחשבה של אנשים ויכולתם לחשוב באופן סביר, יכול מאוד להיות כי בזמן שריפה אנשים שוכחים את כל העקרונות הפשוטים ובניסיונותיהם לברוח מן האש יכניסו את הכלל למצב של כאוס.

לכן חשוב לקיים תרגילי פינוי דמה – דבר זה יגרום לאנשים להתרגל למצבי לחץ מבלי להיכנס לפאניקה מיותרת שעלולה גם לגבות חיי אדם. בזמן הפינוי יש לעשות לסקור את האזור במהירות כדי לראות אם יש מישהו בסביבה שאולי זקוק לעזרה, לדוגמא, מישהו חלש מדי, פצוע, ילד, זקן או כל אדם בעל נכות זו או אחרת ולספק סיוע לאדם כזה.

אם ישנו אזור נקי ופנוי שנסרק ונבדק בזמן השריפה, יש לנעול את הדלת אחרי אזור זה מכמה סיבות:

  • האזור הזה יבודד ויעזור למניעת התפשטות האש.
  • חסימה של אזור כזה תעזור ותחסוך זמן בפינוי של אנשים.

מה לעשות במקרה שנמצאים באזור נעול בזמן שריפה

  • יש להרגיש את החלק הפנימי של הדלת בעזרת היד. אם הדלת חמה יש להישאר בתוך האזור ולא לצאת.
  • לפעמים שיקול דעת בריא יעזור בהחלטה האם להישאר בחלל הנעול ולחכות לצוותי הכיבוי או לנסות לפרוץ את הדלת הנעולה והימלט מפני השריפה לבד.
  • אם ההחלטה היא לנסות לצאת – יש לחפש דרכים נוספות להימלטות תוך סיכון מינימאלי של חיי אדם.
  • אם ההחלטה היא להישאר באזור הנעול ולחכות לצוותי כיבוי האש יש להרטיב מצעים, סדינים, מגבות וכל מה נמצא ולדחוף אותם מתחת לדלת כדי למנוע מעבר וכניסה של עשן לחדר.
צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם