לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

מערכות בטיחות אש בבניינים רבי קומות

שריפות הקורות בבניינים רבי-קומות הם שריפות מסוכנות ביותר. השריפות הללו מתפשטות במהירות במעלה הבניין, גורמות לנזק מסיבי ברכוש ומסכנות חיי אדם. מערכות בטיחות אש הקיימות בבניינים רבי קומות הן מערכות מורכבות ומפותחות שתפקידן הבלעדי הוא למנוע את אותם האסונות.

מערכת כיבוי אש

מערכות בטיחות אש בבנייני קומות מורכבת מכמה חלקים:

מערכת לגילוי אש ועשן

זוהי מערכת שתפקידה הוא להתריע על שריפה עוד בשלבים המוקדמים שלה. המערכת מחוברת למרכז השליטה והבקרה של הבניין ומדליקה גם את השאר החיישנים. מערכת לגילוי אש ועשן מפעילה צופרים רבי עוצמה אשר מודיעים לדיירים כי ישנה דליקה. מערכת לגילוי אש ועשן מחוברת למוקד כבאות והצלה ומתריעה בפניהם על הסכנה.

ספרינקלרים

זוהי מערכת לכיבוי אוטומטי של שריפות. המערכת הזו עובדת בעזרת חיישני חום. היא מופעלת כאשר יש גילוי חום גבוה בבניין. מערכת הספרינקלרים מותאמת לרמות שונות של חום. מערכת זו תימנע ברוב המקרים את התפשטות האש לקומות אחרות ובמקרים מסוימים היא אפילו תכבה את השריפה כליל.

מטפים

מטפים לכיבוי אש נמצאים בארונות סגורים בכל קומה בבניין. המטפים יאפשרו כיבוי חלקי של שריפה ויעזרו בהדיפת האש עד לפינוי מוחלט של דיירי הקומות השונות.

מערכת שחרור חום ועשן

אלו הם החלונות המוצבים בקצה חדרי המדרגות. החלונות הללו צריכים להישאר פתוחים כל הזמן. תפקידם הוא לשחרר את כמות החום והעשן המצטברים בבניין בעת שריפה. לחום ועשן יש נטייה טבעית לעלות למעלה והמיקום של הפתחים הללו יפזר אותם וימנע סכנות הנובעות משאיפות עשן וראות לקויה בחדרי המדרגות.

חלונות אוטומטיים לשחרור העשן

דלתות אש

כל קומה בחדר מדרגות מוגנת באמצעות דלתות אש. אלו הן דלתות בעלות מנגנון מחזיר הידראולי אשר מונעות, כאשר ישנה שריפה, מהאש לעבור בין החלקים השונים של הבניין. הדלתות הללו צריכות להיות כל הזמן סגורות ואין לבצע בהן שימוש שלא לצורך.

בנוסף לדלתות האש הללו ישנן גם דלתות הנמצאות בין אגפי האש בקומות השונות בבניין. לדלתות אלו יש מנגנון אלקטרומגנטי המחבר ביניהן לבין הקיר. הדלתות הללו נשארות פתוחות תמיד ובזמן שירפה המנגנון נתנתק מהקיר והדלת נסגרת ובכך מפרידה ואוטמת את האש במקומה.

תותח מים

על-מנת לאפשר פינוי מהיר, בטוח ויעיל של בניין רב קומות כאשר פורצת בו שריפה, הלובי וחדרי המדרגות צריכים להיות פנויים לגמרי מחפצים שונים הכוללים רהיטים וגרוטאות שונות.

תחזוקה שוטפת ובדיקות תקינות שנתיות יצילו חיים, ימנעו אסונות ונזק לרכוש ויסייעו רבות לצוותי ההצלה אשר יגיעו למקום.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם