לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

התקנת אל חוזר כפול / מז"ח

על פי דרישות משרד הבריאות יש להתקין אל חוזר כפול / מז"ח בכל מפעל ו/או מקום הנדרש לאישור רישוי עסקים. לנוחיותך מובאות להלן תקנות משרד הבריאות לגבי התקנת מז"ח / אל חוזר כפול.

על מי חלה חובה להתקנת מז"ח / אל חוזר כפול?

1. בתי עסק

על-פי התקנות חובה על בעל עסק המשתמש במערכת המים להתקין מז"ח בראש מערכת המים ולבדוק את תקינותו אחת לשנה. עסק לצורך עניין זה הוא: טעון רישוי כמפורט בתוספת לתקנות בריאות העם (התקנת מכשיר מונע זרימת מים חוזרת), תשנ"ב 1992. התקנות אוסרות על ספק מים לספק מים לבעל עסק שלא התקין מז"ח או לא בדק אותו במועד, וקובעות כי הוא רשאי להתקין או לבדוק את המז"ח במקום בעל העסק ולחייבו בתשלום.

2. מעבדה

3. משק חקלאי שהשקיה בו נעשית במערכת שבה מתקן המיועד להחדרת חומרים לתוך מערכת המים או שנעשה בו דילול במים של חומרי הדברה.

4. לול או רפת

5. בתים פרטיים ומשותפים

בבתים פרטיים ובבתים משותפים מקורות הזיהום האפשרי למערכת אספקת המים הם: מערכות כיבוי אש ומערכות דישון בחצר ו/או במרפסת ו/או בבית. האחריות על התקנת המז"ח היא על ועד הבית לגבי מערכת כיבוי אש והגינון השייך לכל הבניין ועל הדייר כאשר הוא משתמש במערכת דישון בביתו.

התקנת אביזרי המז"ח ובדיקתם באופן תקופתי תיעשה על-ידי מתקין שהוסמך לכך על ידי משרד הבריאות. כמו כן על אביזרי המז"ח להיות מדגם שאושר על-ידי משרד הבריאות.

כך נראה אל חוזר כפול / מז"ח לפני ההתקנה:

על חזור לפני ההתקנה

 כך נראה אל חוזר כפול / מז"ח לאחר ההתקנה:

אל חוזר כפול / מז"ח לאחר ההתקנה

על מנת לאפשר למערכות הכיבוי לבצע את הנדרש יש לבצע את הבדיקות הנדרשות לפי תקני התחזוקה הרלוונטיים, לייעוץ מקצועי ללא תשלום בכל הקשור לכיבוי אש, לקבלת אישורים ולבדיקת מערכות קיימות: צור עמנו קשר.

חברת "חגי אביתר מערכות מיגון אש בע"מ" מוסמכת מטעם מכון התקנים הישראלי לביצוע ביקורות תחזוקה למערכות כיבוי במים.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם