לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

בדיקת אופיין רשת מים

אפיון רשת מים ובדיקות לחץ למערכות כיבוי אש

חברת חגי אביתר מיגון אש בע"מ מבצעת בדיקות אופיין רשת מים למפעלים, בנייני משרדים, מבנים ציבוריים ומבני מגורים. לקבלת שירות מקצועי ומהיר, במחיר תחרותי – פנו אלינו עכשיו!

ביצוע בדיקת אופיין רשת מים

התפקיד של בדיקת אופיין רשת המים מתחלק לשני חלקים עיקריים:

  • בדיקת ספיקת לחצי מים עבור מערכות קיימות.
  • הערכת תשתית חדשה עבור מערכות חדשות.

מערכות כיבוי האש נדרשות על פי שירותי הכבאות לבצע בדיקת אפיון לרשת המים אחת ל – 5 שנים. מדידת אופיין רשת המים נועדה בכדי לבדוק האם לחץ המים וכמות המים המגיעים מרשת המים הציבורית מספיקים עבור הדרישות והצרכים של מערכת ההידרנטים והספרינקלרים במבנה.  להזמנת בדיקה התקשרו  04-9536104 או צרו עמנו קשר כאן בטופס.

בדיקת אופיין רשת מים עירונית – חגי אביתר בע"מ

במערכת המים הציבורית קיימים צינורות ישנים ולא ניתן לדעת אם ובאיזו רמה הצינורות סתומים ולא ניתן לדעת מה הוא מקדם החיכוך בצינור. תקינות צינורות המים הציבוריים המובילים מים אל מערכות גילוי וכיבוי אש והספרינקלרים קריטית לפעולה תקינה של המערכת ולכיבוי מוצלח במקרה של שריפה.

על מנת לקבוע תקינות לחץ וספיקת המים, בדיקת אופיין המים צריכה להראות ולהוכיח שאספקת המים אל מערכת הכיבוי עולה על הדרישה וזאת באמצעות מדידה מקצועית של לחץ המים בסביבת מערכת כיבוי האש.

ליצירת קשר עם חגי אביתר והזמנת בדיקת אופיין התקשרו אלינו 04-9536104 או צרו עמנו קשר בטופס.

סוגי בדיקות לחץ מים וספיקת מים באופיין

בעת ביצוע בדיקת לחץ וספיקת מים נערכות בשטח הבדיקות הבאות:

  • בדיקת לחץ מים סטטי
  • בדיקת לחץ מים דינאמי
  • בדיקת ספיקת מים
  • עריכת תרשים מובנה המראה את מדדי הלחץ
אופיין רשת מים

בדיקות אופיין רשת המים עם חברת חגי אביתר בע"מ 

חגי אביתר בדיקת אופיין רשת המים העירונית מתבצעת על מנת לדעת האם כמות המים הקיימת ברשת העירונית מספיקה לדרישות הכיבוי של המקום. הבדיקה מבוצעת ע"י ערכה ייעודית למדידת לחצים וספיקות. ליצירת קשר עם חגי אביתר והזמנת בדיקת אופיין התקשרו אלינו 04-9536104 או צרו עמנו קשר בטופס.

שלבי הבדיקה – אפיון רשת המים

את הערכה מחברים בתחילת הבדיקה להידרנט של רשת המים העירונית ולפני שמתחילים להזרים את המים בודקים תחילה את הלחץ הקיים במערכת – לחץ זה נקרא "לחץ סטטי" – נמדד ב – PSI – זהו הלחץ הקיים במערכת ללא הזרמת מים.

לאחר מכן פותחים את ההידרנט ומתחילים להזרים בו את המים, בבדיקה זו נמדדים:

  1. הלחץ בקו בזמן הזרמת המים – לחץ זה נקרא "לחץ שארי" – נמדד ב – PSI.
  2. כמות המים המוזרמת – ספיקה, נפח המים לזמן נתון – נמדד בליטרים לדקה /GPM/מק"ש.

 

בגמר הבדיקה, מעלים על גרף את כל הנתונים שנמדדו, (באמצעות תוכנה ייעודית), בעזרת גרף זה ניתן לראות האם כמות המים מספקת את דרישות התכנון של מערכות הכיבוי השונות.

בדיקות אופיין רשת המים שלב 1
בדיקות אופיין רשת המים שלב 1
בדיקות אופיין רשת המים שלב 2
בדיקות אופיין רשת המים שלב 2
בדיקות אופיין רשת המים שלב 3
בדיקות אופיין רשת המים שלב 3
בדיקות אופיין רשת המים שלב 4
בדיקות אופיין רשת המים שלב 4

דרישות שירותי הכבאות בבדיקת אופיין לחץ מים

על פי הדרישות של שירותי הכבאות הארצית, קיימת חובה לבצע בדיקת אופיין רשת מים אחת לחמש שנים במערכת גילוי או כיבוי האש. בנוסף, יש לבצע לכל מערכת שכזו בדיקת לחץ מים וספיקת מים מקיפה במטרה לענות על כל הצרכים ולעמוד בכל הדרישות של מערכת ההידרנטים ומערכות המתזים והספרינקלרים המותקנות במבנה המדובר.

גם כאשר מדובר במערכת כיבוי אש אשר מקבלת את אספקת המים שלה ממקור פרטי ולא ציבורי, יש לערוך בדיקת אופיין רשת מים כחלק מהליך תחזוקת מערכות כיבוי אש. הבדיקה תכלול מדידה של לחצי מים, כמות אספקה, תקינות משאבות לחץ מים ועוד.

במידה וישנן שאלות או הבהרות בנושא, צרו עמנו קשר.

מהן דרישות שירותי הכבאות לגבי אופיין לחץ מים

על פי דרישת שירותי הכבאות הארצית, יש לבצע בדיקת אופיין רשת מים אחת ל – 5 שנים עבור מערכת כיבוי האש. בנוסף, יש לבצע בדיקת לחץ מים וספיקת מים מקיפה במטרה לענות על הצרכים והדרישות של מערכת ההידרנטים ומערכת ספרינקלרים המותקנים במבנה המדובר.

גם כאשר מדובר במערכת כיבוי אש אשר מקבלת את אספקת המים שלה ממקור פרטי ולא ציבורי, יש לערוך בדיקת אופיין רשת מים כחלק מהליך תחזוקת מערכות כיבוי אש. הבדיקה תכלול מדידת לחצי מים, כמות אספקה, תקינות משאבות לחץ מים ועוד.

כיצד מתבצעת בדיקת תקינות של אופיין רשת מים

כאשר עולה צורך בבדיקת אופיין רשת המים, נשאלת השאלה מי רשאי לבצעה?  על פי הנחיות הרשות הארצית לכיבוי והצלה, ניתן לבצע את הבדיקה הזו בעזרת מעבדה מוסמכת או חברה מתחזקת.

אבל, יש לשים לב לאישור המונפק על ידי מכון התקנים הישראלי אשר מתיר התקנה, אחזקה של מערכות כיבוי אש ואישור לסימון מצרכים בתו תקן.

אלמנטים בביצוע בדיקת אופיין רשת מים עירונית

אופיין רשת מיםבדיקת אופיין רשת מים עירונית הינה בדיקה יסודית, מקצועית ואיכותית המתרחשת על מנת לקבוע איזו מערכת כיבוי אש תותקן במבנה. כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים:

  • יש לבחור בחברה בעלת וותק וניסיון רב שנים בביצוע בדיקות אופיין רשת מים המוסמכת על ידי מכון התקנים הישראלי.
  • יש צורך לקבל תוצאות אמת לפי המצב האמיתי הקיים בשטח וזאת בכדי למנוע שבבדיקה הסופית של המערכות ולאחר התקנתן יסתבר שהמערכות שהותקנו אינן עונות על הצרכים ולא קיימת אספקת מים נאותה.
  • הבדיקה מתבצעת במיקומים ספציפיים ומתייחסת אל המערכות הקיימות בשטח בשלב הניתוחים הסופי כמו: מקטיני לחץ מים, מנגנון אל חוזר, מונעי זרימה חוזרת ועוד.
  • בדיקת אופיין רשת המים צריכה לעלות על חסימות בצנרת, היצרות של קווי זרימה או התחברות לא תקינה אל קווי המים.
  • עריכת הבדיקה נעשית על ידי חברה מקצועית אשר מחזיקה במכשירים לבדיקת לחץ דינאמי ולחץ סטטי. את הבדיקה עורכים בשעות צריכת שיא.
אישור מכון התקנים לבדיקת אופיין
אישור מכון התקנים לבדיקת אופיין
יצירת קשר והזמנת בדיקה

לייעוץ בטיחות אש, התקנת מערכות כיבוי או הצעת מחיר השאירו כאן פרטים

בדיקת תקינות למערכת מים ציבורית

תקינות מערכת המים הציבורית קריטית ביותר לפעולתם של מערכות כיבוי האש הנמצאות בבתים, בניינים, מפעלים, בתי עסק וחברות. מערכת המים הציבורית, אשר משרתת את תושבי המדינה, הינה מערכת מסועפת בעלת צנרת עמוסה. מאחר וזו מערכת צינורות ענפה, לא ניתן לדעת אם ישנם צינורות סתומים, באיזו רמה חלה סתימה ומהו מקדם החיכוך בצינור עצמו.

לדף בדיקת אופיין ולהזמנת בדיקה ליחצו כאן

סתימה או פעילות לקוייה של אופין רשת המים

כאשר המערכת אינה פעולת כראוי, כלומר, ישנה סתימה או ליקוי בצנרת המים נפגמת גם מערכת לגילוי אש ועשן המזניקה ספרינקלרים לכיבוי שריפה ובכך גורמת לירידה בתפוקה ובתועלת של המערכת עצמה. במקרים אלו, הפתרון פשוט – בדיקת אופיין רשת המים. בדיקה זו נועדה כדי לקבוע תקינות לחץ מים וספיקת מים לפי מדדים שנקבעו על ידי שירותי הכבאות וההצלה הארציים. בדיקת אופיין רשת מים מבוצעת בסביבת מערכת כיבוי האש והיא מודדת באופן מקצועי את לחצי המים אשר מוזרמים מן המערכת הציבורית.

סרטון – בדיקת לחץ מים וספיקה בעת בדיקת אופיין

מהן הדרישות של שירותי הכבאות הארצית

על פי דרישת שירותי הכבאות הארצית, יש לבצע בדיקת אופיין רשת מים אחת ל – 5 שנים עבור מערכת כיבוי האש. בנוסף, יש לבצע בדיקת לחץ מים וספיקת מים מקיפה במטרה לענות על הצרכים והדרישות של מערכת ההידרנטים ומערכת ספרינקלרים המותקנים במבנה המדובר.

גם כאשר מדובר במערכת כיבוי אש אשר מקבלת את אספקת המים שלה ממקור פרטי ולא ציבורי, יש לערוך בדיקת אופיין רשת מים כחלק מהליך תחזוקת מערכות כיבוי אש. הבדיקה תכלול מדידת לחצי מים, כמות אספקה, תקינות משאבות לחץ מים ועוד.

עריכת בדיקת אופיין רשת מים

מאחר ועולה הצורך בבדיקת אופיין רשת המים, כעת נשאלת השאלה – מי רשאי לבצעה? על פי ההנחיות של הרשות הארצית לכיבוי והצלה, ניתן לבצע את הבדיקה הזו בעזרת מעבדה מוסמכת או חברה מתחזקת. אבל, יש לשים לב לאישור המונפק על ידי מכון התקנים הישראלי אשר מתיר התקנה, אחזקה של מערכות כיבוי אש ואישור לסימון מצרכים בתו תקן.

תוכן עניינים