לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

תקנות כיבוי ואישור כיבוי אש בבניין מגורים

פריצת שריפה הינה אירוע החירום הגרוע ביותר העלול לקרות במבני מגורים. דליקה אשר פורצת בדירה בתוך בניין גוררת אחריה שובל של אסונות ואינה נשארת בתחום בו היא התחילה. בטיחות הדיירים ושלומם תלוי במערכות גילוי אש ועשן הפזורות לכל אורכו של הבניין, תחזוקתם השוטפת ועריכת ביקורת שנתית אשר תניב אישור כיבוי אש בבניין המגורים.

בטיחות אש ואמצעי גילוי וכיבוי אש בבנייני מגורים – מהן התקנות?

התקנות לבטיחות אש בבנייני מגורים אושרו על ידי הרשות הארצית לכבאות והצלה ונחתמו באופן סופי על ידי שר הפנים בשנת 2009. התקנות הללו מאחדות באופן רציף את כל הסדרי הבטיחות לבנייני מגורים חדשים וישנים, גבוהים ונמוכים. אישור כיבוי אש עבור הבניינים מתקבל מנציג הרשות לכיבוי אש כאשר מתרחשת ביקורת שנתית כחלק מתחזוקת מערכות כיבוי אש. על מנת לוודא כי המערכת פועלת כשורה מומלץ להזמין מראש יועץ בטיחות אש מקצועי אשר יבדוק באופן יסודי את כל חלקי המערכת ויעביר טופס חתום ומורשה לנציג הרשות המקומית.

אישור כיבוי אש בבניין מגורים

תקנות כיבוי אש בבניין מגורים

הרשות הארצית לכבאות והצלה מחייבת את הימצאותה של מערכת גילוי וכיבוי אש בבניין מגורים. שריפות ודלקות מתרחשות בבנייני מגורים בגלל חוסר ערנות, חוסר ידע, ליקויים במערכת החשמל ועוד. התקנות אשר אותן מציבה הרשות הארצית לכבאות והצלה באות על מנת למנוע אסונות שיעלו בחיי אדם ויגרמו נזק רב לרכוש.

לשיחה עם המומחים שלנו מלאו את הטופס מצד ימין או ליחצו כאן

 

התקנות הארציות מחייבות את דיירי הבניין בקיום ותחזוקה של האלמנטים הבאים:

ספרינקלרים

מערכת ספרינקלרים היא אחת המערכות החשובות ביותר אשר מותקנות בבניין מגורים. הספרינקלרים מוצבים בתקרות או בקירות החללים שבין הדירות. זוהי מערכת אוטומטית אשר משחררת ראש מתז ספציפי לפעולה בעת התרעה על עלייה חדה בטמפרטורות. הימצאותה של מערכת זו מונעת את התפשטות האש לכל קומה ובכך ניתן יהיה לסיים אירוע חירום בזמן קצר.

גלגלון כיבוי אש

גלגלון כיבוי אש המחובר אל ברז כיבוי עם צינור לחץ מים באורך של 25 מטרים עם מזנק צמוד. הגלגלון מותקן בקומת הכניסה לבניין, בקומות בהם ישנם צוברי גז ומכלים עם חומרים מסוכנים, חדרי מיזוג אוויר וחדרי הסקה מרכזיים.

מטף אבקה

מטף אבקה בגודל של 6 ק"ג ימוקם בכל קומה בעמדת כיבוי אש ויסומן כראוי. על מנת שהמטף יפעל כשורה יש לבדוק מעת לעת את תאריך התפוגה שלו ושלמות חלקיו. וועד הבית צריך לערוך בדיקת תקינות עבור מטפים.

תקנות בטיחות אש בבנייני מגורים

גלאי עשן

גלאי עשן ממוקמים בכל קומה כאשר מדובר בבניין סגור ולא מדורג. גלאי עשן מאפשרים פינוי מהיר בשעת חירום ותגובה הכרחית ויעילה כאשר פורצת שריפה. גלאי העשן ימוקמו בקרבת עמדת כיבוי האש ויעברו בדיקות כדי לוודא את פעילותם הסדירה.

מערכת לשחרור עשן

מערכת אוטומטית לשחרור עשן מותקנת בבנייני מגורים סגורים. בזמן שריפה יורדות רמות החמצן ועולה רמת הרעילות באוויר. על מנת להביא למצב שבו רמת החמצן תישאר נורמטיבית קיימת מערכת לשחרור עשן המורכבת ממספר אלמנטים:

  • דלתות אש שיאפשרו לאנשים להגיע לקומות בטוחות וימנעו התפשטות אש.
  • מערכת שאיבת עשן הכוללת מפוח.
  • חלונות לפינוי עשן הנפתחות עם בקר אוטומטי.

כמו כן מומלץ להתקין בבניינים גדולים גם מערכות לגילוי עשן בקומת הנכיס הלבניין.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם