לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

מערכות לשחרור עשן -חלונות, רפפות ומפוחים לשחרור עשן

בעת שריפה, נזקי האש לרכוש ולנפש בולטים לעין, אך נזקי העשן חמורים לא פחות.
שאיפת עשן עלולה להיות קטלנית יותר מכוויה ישירה, עקב הפחמן החד-חמצני שהבעירה יוצרת ופליטת רעלים הנגרמת משריפתם של חומרים פלסטיים וחומרי בניין סינטטיים.
לפי נתונים סטטיסטיים רובם המוחלט של מקרי המוות כתוצאה משריפה נובעים משאיפת עשן.
לכן, התקנת מערכת שחרור עשן בבנייני מגורים ומשרדים ובמבנים תעשייתיים היא צעד חיוני לבטיחות המבנה והשוהים בו. צעד זה מהווה תנאי בסיסי לקבלת רישיון עסק ורישיון בניה.

החשיבות של מערכות לשחרור עשן בעת שריפה

מערכת לשחרור עשן מפנה את העשן בזמן שריפה וכך מונעת הצטברות עשן במבנה ומאפשרת פינוי יעיל יותר של האנשים הנמצאים בו.
בבסיסה של כל מערכת מותקנת רכזת המשמשת לשליטה ובקרה על המנגנונים החשמליים ודואגת לגיבוי מלא במקרה של פגיעה בקווי החשמל. המנגנונים מופעלים על ידי קבלת אות ממערכות הגילוי והכיבוי ובעת הצורך ניתן להפעילם גם באופן ידני.
קיימות מערכות שונות המשמשות לפינוי עשן:

חלונות לשחרור עשן

חלונות לפינוי עשן מופעלים חשמלית על ידי מנועים, עם קבלת אות מגע יבש ממערכת גילוי האש.
בשל נטייתם של העשן והאוויר החם לעלות למעלה, ממוקמים החלונות בגובה המבנה, וכך מתאפשר פינוי טבעי של העשן.
במצב רגיל, החלונות סגורים והם נפתחים רק במקרה של שריפה.
כמות החלונות וגודלם, נקבעים על-פי שטח הרצפה בחלל.

רפפות לשחרור עשן

רפפות לשחרור עשן מתאימות להתקנה בחללים בעלי קירות חיצוניים ומשתלבות בעיצוב החיצוני של המבנה. ניתן להתקין רפפות אלומיניום קבועות, הנמצאות באופן קבוע במצב פתוח למחצה, ומשמשות בימי שגרה כפתחי אוורור, או רפפות המופעלות על ידי מנוע חשמלי ונפתחות אך ורק במקרה של שריפה.

מפוחים לשחרור עשן

המפוחים הם מערכות אוורור, השואבות את העשן החוצה במקרה של שריפה. המפוחים מאפשרים פינוי אקטיבי ומהיר של עשן, ובימי שגרה, הם יכולים לשמש לאוורור המבנה.

כיפות לשחרור עשן

בדומה לחלונות, כיפות שחרור העשן מותקנות באזור התקרה. בימי שגרה הכיפות סגורות, אך עם קבלת אות ממערכת גילוי העשן, הן נפתחות ומאפשרות לעשן להתפנות.

לכל אחת מסוגי המערכות יש יתרונות וחסרונות, ולכן יש צורך בייעוץ בטיחות אש מקצועי כדי לבחור במערכת המתאימה לצרכי הבטיחות הספציפיים – כזו שתפנה במהירות וביעילות המקסימליות את העשן מהמבנה.
לפני תכנון המערכת יש למפות את החללים במבנה בהם סכנת השריפה גדולה יותר.
במקרה של בחירה בחלונות לפינוי אש יש למדוד את שטח החלל ולהעריך בהתאם את גודל החלונות הנחוצים ואת מספרם.
חברת חגי אביתר מתקינה מערכות לשחרור עשן בבנייני מגורים, עסקים, מסעדות, חניונים ומתחמי תעשייה. השירות כולל ייעוץ בטיחות אש, לבחירת סוג המערכת המתאים למבנה, צפיפות אמצעי הפינוי ומיקומם. אנו מקפידים על תכנון המערכת בהתאם לדרישות מכון התקנים, חברות הביטוח ותכתיבי הבטיחות הייחודיים ללקוח. לאחר התקנתה המקצועית של המערכת, אנו אחראים לתחזוקתה השוטפת ולפיקוח קבוע על יעילותה.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם