לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

בדיקת מערכות כיבוי אש וגילוי עשן

בדיקת תקינות תקופתית למערכות כיבוי וגילוי אש

בעת ביקורת מערכות כיבוי אש נבדקים האלמנטים הבאים:

  • בדיקת מטפים
  • בדיקת עמדות כיבוי אש
  • בדיקת גלגלונים
  • בדיקת ברזי שריפה
  • בדיקה מקיפה של מערכת המתזים
  • בדיקת לחץ מים
  • בדיקת מערכות לגילוי אש ועשן
  • בדיקת מערכות הממוקמות בארונות חשמל
  • בדיקת חלונות לפינוי עשן
  • בדיקת מערכות מז"ח
  • בדיקת אינטגרציה כללית

ביקורת מערכות כיבוי אש בהתאם לדרישות שירותי הכבאות

התנהלות של כל בית עסק כפופה לכללים שונים, כאשר רבים מהם מהווים חוק בפני עצמו. כאשר מדובר בתפקוד  של בניין ובעיקר בניין מסחרי או משרדי, חשוב מאוד להקפיד על כללי תכנית בטיחות אש ולעמוד בכל דרישות שירותי הכבאות. על מנת לאכוף זאת, מתקיימות ביקורות שנתיות שמטרתם לוודא שהבניין מאובזר באמצעי גילוי אש מתאימים. במידה ותתחיל שריפה, אמצעי כיבוי האש הנמצאים במקום יתפקדו בצורה תקינה, ימנעו את התפשטותה ואף יוכלו להגיע לידי כיבוי מלא של האש.

ביקורות למערכת כיבוי אש

ההכנה לביקורות אלה יש צורך להזמין חברה המתמחה בגילוי, הגנה וכיבוי אש העומדת בכל האישורים של מכון התקנים. זאת הביקורת עצמה נערכת במטרה לבדוק את כל הציוד, להחליפו במידת הצורך או לתקן את מה שניתן. הדבר יבטיח אישור כיבוי אש מהיר של הוועדה הבודקת וימנע אי-נעימויות ועיכובים מיותרים כגון שלילת רישיון עסק וכו'. אין להקל ראש בעובדה שמדובר באמצעים חיוניים להצלת חיים במקרי חירום.

על ידי מי נערכת הביקורת

הבדיקה נעשית בהתאם לדרישות של משרד המסחר והתעשייה. הסטנדרטים שעל פיהם פועלים בוועדות הבדיקה הן על פי מכון התקנים הישראלי ותקן ISO9001:

  • יש לוודא בכל עת שהגורם הבודק הינו מומחה מאושר בתחום בטיחות כיבוי אש שקיבל את האישורים הנדרשים ממכון התקנים הישראלי ומשירותי הכבאות הארציים.
  • יש לבדוק היטב כי האישור של מבצע הביקורת יהיה תקף בכל עת. האישור הינו מסמך חשוב שיש להציג לרשויות
    והוא יבטיח לכם שההתנהלות במקרה של שריפה תהיה כמה שיותר יעילה ותחסוך נזקים ברכוש ובנפש, ותיתן תוקף למימוש הביטוח במקרה של שריפה.
ביקורת מערכות כיבוי אש

מרכיבים של ביקורת מערכות כיבוי אש

לכל מבנה יש את המרכיבים הייחודיים לו בכל הקשור לתקינות ציוד כיבוי אש. בחלק מהמבנים יש ארון לכיבוי אש בלבד, בחלקם יש מערכות ספרינקלרים ובאחרים ישנן גם מערכות מתקדמות לגילוי וכיבוי אש. כאשר מדוב בבניין בעל אופי עסקי, הדרישות לכיבוי האש ניתנות על ידי המשרד למסחר טרם פתיחת בית העסק וחשוב מאוד להקפיד גם על ההתקנה הראשונית של כל האביזרים הדרושים ולערוך בדיקות תקינות מדי פרק זמן קצוב.

בעת ביקורת מערכות כיבוי אש נבדקים האלמנטים הבאים:

 

חשיבות ביקורת תקופתית למערכות כיבוי אש

הבדיקות מהוות חלק חשוב מהתחזוקה השנתית של הבניין וככל שהוא גדול ומורכב יותר, כך נדרשות בו יותר מערכות שונות לשמירה על בטיחותו. ראוי לציין שמערכות כיבוי אש קשורות קשר הדוק עם מערכות המים וזאת משום שלחץ המים בספרינקלרים ועבודת המשאבות תלויה באספקת המים. הביקורת הינה בדיקה מקיפה ועל מנת לבצע את כל התהליכים בצורה תקינה ולהביא לתפקוד שיא בזמן חירום חשוב להשקיע את תשומת לב הדרושה לכל מרכיבי המערכות. אחריות אישית חשובה מאוד בכל בניין ועשויה להיות גורלית במקרים שבהם מתחילה שריפה. גלאי עשן הפועלים בצורה תקינה לצד מערכת ספרינקלרים יעילה יסייעו לכבות שריפה בהתהוות וימנעו אסון ופגיעה ברכוש ובנפש.

בניין העומד בתקנות של שירותי כבאות האש מתאים גם לתקנות נוספות. לדוגמא, חברות ביטוח רבות דורשות עמידה בכל התנאים המדוברים על מנת להעניק פוליסה. במקרה והייתה שריפה ולא היה אישור בתוקף של הביקורת השנתית, הפוליסה הקיימת לא תיחשב כתקפה.

אין להמעיט בערכה וחשיבותה של הביקורת השנתית של מערכות כיבוי האש, משום שמדובר בהליך שנעשה לטובת הכלל. דאגה למערכות תקינות ובדיקות תקופתיות לאורך השנה יעזרו לצמצם ולבזר את ההוצאות ועקב כך לאפשר לנהל בניין בטיחותי בקלות וללא כל קושי מיוחד.

תחזוקה למערכות כיבוי אש ובדיקת תקינות
מדוע חשוב לבצע בדיקות תחזוקה במערכות כיבוי אש?
ביקורת תחזוקהתפקידן של מערכות כיבוי האש הקיימות כיום בשוק הן למנוע אובדן חיי אדם ונזקים לרכוש.
בעזרת הפעלה נכונה של מערכות אלו ניתן למנוע התפשטות אש ולאפשר לכוחות הכיבוי או לדיירי הבית לכבות את האש בצורה מהירה ויעילה ובאמצעים פשוטים. ואומנם, על מנת להבטיח תפקוד יעיל של הציוד בזמן אמת, מערכות כיבוי האש דורשות תחזוקה קפדנית ובדיקת תקינות תקופתית. ביקורת התחזוקה המקצועית מאפשרת לפקח על תקינות המערכות ולמצוא פתרונות מיידיים במקרה של תקלה.

כיצד מתבצעת ביקורת תחזוקה?
חברת "חגי אביתר מערכות מיגון אש בע"מ" מוסמכת מטעם מכון התקנים הישראלי לביצוע ביקורות תחזוקה למערכות כיבוי אש. על מנת לשמור על תקינות המערכות, מומלץ מאוד לבצע את כל הביקורות הנדרשות ע"י שירותי הכבאות. להלן חלק מהשרותים הניתנים על החברה, בהתאם לאישורים של שרותי הכבאות וחברות הביטוח:

בדיקת מטפים – לפי תקן ישראלי 129 חלק 1
בדיקת עמדות כיבוי אש, ברזי שריפה וגלגלונים
בדיקת מערכות ספרינקלרים לכיבוי אש – לפי תקן ישראלי 1928
בדיקת חדרי משאבות
בדיקת מערכות גילוי אש ועשן לפי תקן ישראלי 1220 חלק 11
חשוב לבצע ביקורת תחזוקה על פי אישורים והתקנים מתאימים
על מנת לאפשר למערכות הכיבוי לבצע את הנדרש, יש לבצע את הבדיקות הנדרשות לפי תקני התחזוקה הרלוונטיים.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם