לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

תקן 1928 – בדיקת מערכת ספרינקלרים

מהו תקן 1928

תקן הוא מסמך אשר מופק על ידי מכון התקנים. דרישות אלו מפרטות את כל הדרישות הטכניות אשר חלות על מוצרים ושירותים לצורך שמירה על איכותן, שמירה על בריאות הציבור ואף יצירת אחידות במידות.

לא כל תקן הוא רשמי אבל מרגע שהוכרז כרשמי הוא מחייב חברות ואנשים למלא אחר הוראותיו. תקן 1928 מתייחס למערכות כיבוי אש וקובע את תקינותן וכיצד יש לנהוג כאשר פורצת שריפה ובמהלכה.התקן קובע את הבדיקות אשר צריך לבצע ופעם בכמה זמן יש לבצע אותן, דבר זה נעשה במטרה לשמור על תקינות המערכות. שירותי הכבאות בארץ אימצו את תקן 1928 המבוסס ככולו ברובו על התקן האמריקאי  .NFPA 25 התקן נוצר בשנת 1992 והוא קובע את דרישות המינימום לבדיקות ואת התחזוקה למערכות כיבוי אש אשר מבוססות על מים. תקן זה מתייחס לזקיפים, מערכות קבועות לריסוס מים, זקיפים ומערכות מים קצף. במקביל לתקנים חדשים שנכנסו עם הזמן לתקן האמריקאי אלו אומצו גם על ידי שירותי הכבאות בישראל. בתקן 1928 מפורטים מעברים למתזים ומערכות ריסוס שונות במים ובקצף. בתקן זה ניתן למצוא פרטים לגבי מכלולי זרנוקים אשר ניתנים להשטחה ובכך עוזרים במטרת כיבוי האש ובנוסף מפרטים שונים לגבי זרנוקים המשתתפים אף הם במלאכה זו.

תקן זה בעצם כולל בתוכו את כל ההנחיות השונות אשר נותנות מידע על תחזוקת מערכות כיבוי אש וכיצד יש לנהוג לגביהן במקרה של שריפה, אילו בדיקות יש לעבור, תחזוקן, ובאיזו תדירות כל אחת מהן נדרשות לתחזוק ובדיקה.

בדיקת מערכות ספרינקלרים על פי תקן 1928 על יד חגי אביתר בע"מ

חברת חגי אביתר מערכות מיגון בע"מ מאושרת לביצוע בדיקת מערכות ספרינקלרים  ידי שירותי הכבאות, ומבצעת ביקורת תקינות למערכות כיבוי אש על פי תקן 1928.  התקשרו עכשיו 04-9536104

מהי מערכת ספרינקלרים ולמה היא משמשת

מערכת ספרינקלרים הנה מערכת סבוכה של צינורות אשר להם מחוברים מתזים וממוקמת בדרך כלל בתקרות הבניין לפי הצורך, רמות הסיכון השונות ודרישות כיבוי אש.

צינורות אלו יהיו תמיד מלאים במים בלחץ גבוהה ויהיו מוכנים לפעולה במקרה של שריפה.

במערכות ספרינקלרים אלו מותקנת אמפולה אשר בתוכו חומר המורכב מנוזל אשר מתחמם בהגיעו למעלות מסוימות וגורם להתנפצות הזכוכית. כתוצאה מהתנפצות זו ישתחררו המים אשר נמצאים במערכת הצינורות במטרה לכבות את האש אשר התפרצה.

לעתים רבות המים אשר הושפרצו במערכת הספרינקלרים יכולה לגרום לנזק ברכוש.

היות וכמות המים במערכת זו היא קטנה מזו המושפרצת  מזרנוק מים של מכבי אש,והפעלתה יכול לגרום לצמצום משמעותי של נזקי השריפה, פעמים רבות עדיף להפעילה מאשר לתת לאש לאכל את הרכוש ולחכות לשירותי הכבאות וההצלה.

 

 

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם