לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

חלונות לפינוי עשן

שריפה פתאומית אשר פורצת במבנה הינה תרחיש שיש להיערך אליו. לאחרונה חלו אירועי שריפה רבים בכל רחבי הארץ אשר גרמו לנזקים חמורים בשל התפשטות מהירה של עשן בחללים שונים הקיימים במבנה. נזקים אלו מהווים סכנת חיים מידית עבור השוהים במקום וגורמים לנזק עצום לרכוש. כיום ניתן למנוע את נזקי השריפות באמצעות תכנון מערכות כיבוי אש הכוללות חלונות לפינוי עשן בתוך המבנה.

חלונות לשחרור עשן במבנה

חלונות לפינוי עשן ודרך פעולתם

תפקידם העיקרי של חלונות לפינוי עשן הוא לשחרר את העשן שהצטבר בחלל המבנה ולהובילו החוצה על מנת למנוע נזקים לחיי אדם ולרכוש במקרה של שריפה. חלונות אלו מופעלים על ידי מנועים חשמליים, כאשר המערכת השולטת בהם מורכבת משני חלקים עיקריים: גלאי עשן ומערכת בקרה חשמלית הפותחת אותם באופן אוטומטי במקרה שזוהתה שריפה. פתיחתם המהירה של חלונות לפינוי עשן חיונית לפינוי העשן מחלל החדר ולמתן כניסה של אוויר נקי למבנה. בעזרתם נמנעת סכנת חנק בעקבות שאיפת עשן של השוהים במבנה ומצטמצמת הצטברות פיח מהשריפה.

חשיבותם של חלונות לפינוי עשן

כחלק מהכנת תוכנית בטיחות אש עולה המודעות לסכנת השריפות ולנזקים החמורים שעלולים להיגרם מהם לחיי אדם ולמבנים. הכרה זו מביאה רבים להתקין חלונות לפינוי עשן במבנה, מתוך ההבנה שאמצעי זה יאפשר להם להיות ערוכים ומוגנים במקרה שבו פורצת שריפה במקום. בחלק מו המקרים, הבעלים של המבנה מחויבים על פי חוק בהתקנתה של מערכת זו בהתאם לתקן 1001 של בטיחות ובקרת עשן במבנים ציבוריים ומבנים המיועדים למגורים שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי.

במהלך דליקה נגרמת התפשטות עשן. התוצאה הישירה והראשונה היא שאיפת עשן אשר באה לידי ביטוי בקשיי נשימה, חנק ואף מוות. בנוסף, יכול להיגרם נזק בלתי הפיך למבנים בשל הצטברות העשן, משום שריחו נדבק אל הרכוש וחלקיקי הפיח מותירים אותו בלתי ראוי לשימוש. נזקים אלו מצטמצמים באופן משמעותי לאחר התקנת חלונות לפינוי עשן. התקנה של מערכות גילוי אש ועשן עם מערכת חלונות אלו חשובה במיוחד הודות ליכולתה להציל חיים ולהוות כאמצעי הגנה נוסף על הרכוש המונע הוצאות רבות על ציוד שנפגע בשריפה.

מערכת חלונות לשחרור עשן

התקנת חלונות לפינוי עשן

לפני התקנת מערכת חלונות לפינוי עשן יש מספר בדיקות חשובות שכדאי לערוך בעזרת יועץ בטיחות אש:

  • ערכו מיפוי של החללים הקיימים במבנה שבהם ישנו סיכון מוגבר להתפרצות של שריפות כמו למשל, המטבחון או פינת העישון.
  • בדקו מהו גודל החלונות מתאים לכם בכל אחד מן החדרים. כך תוכלו להעריך נכונה את מספר החלונות והגודל שתרצו להזמין.
  • פנו אל נציג מוסמך ומקצועי כדי להתייעץ ולקבל הכוונה לגבי בחירת החלונות והתקנתם. תחזוקת מערכות כיבוי אש על ידי חברה מקצועית תאפשר לכם לדעת בוודאות כי בחרתם בחלונות המתאימים ביותר עבור המבנה שיגנו עליכם היטב מפני שריפה.
צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם