לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

אישור כיבוי אש להיתר בנייה

בניית מבנה, בין אם מדובר על מבנה חדש או תוספת למבנה ישן, דורשת אישורים עבור כל שינוי המתרחש בבניין, בדירה, בבית הפרטי ובבית העסק. אדם אינו יכול לקום ולהחליט כי הוא הורס חדר או לחילופין בונה תוספת למרפסת ללא כל אישור. המטרה העיקרית שלשמה ישנו צורך בהיתר בנייה היא כדי להגן על שלמות המבנה ולשמור על בטיחות הדיירים בו זמנית.

חלק בלתי נפרד מהיתר הבנייה הוא שמירה על בטיחות אש תוך כדי עבודת ייעוץ, תכנון, ליווי צמוד בעת הבנייה ופיקוח על העבודות הנעשות במקום בתיאום מלא עם הלקוח ונציגי הרשות המקומית עד למתן האישורים וההיתרים הסופיים.

אישור כיבוי אש להיתר בנייה

היתר בנייה

היתר בנייה הוא הרישיון הניתן מאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הנמצא בכל רשות אזורית. המסמך המוגש כולל בתוכו תיאור במילים של עריכת השינויים במבנה ומה נדרש לבנייה עם כל הפרטים הדרושים כמו: שם האדריכל, המהנדס, בעלי הזכויות של הנכס ועוד. בנוסף, לחלק המילולי מתווספת מפה טופוגרפית עם שרטוט מפורט על הבנייה הנדרשת, חישובי שטחים ותוספות למבנה.

הליך אישור כיבוי אש להיתר בנייה

תהליך הגשת הבקשה להיתר בנייה מורכב ביותר גם אם מדובר בהגשת בקשה עבור הוספת מחסן או סגירת מרפסת. בתוך תהליך הגשת הבקשה להיתר בנייה ישנו חלק עיקרי המאגד את תקנות בטיחות אש:

שלב א' – הגשת הבקשה

שלב זה מתחיל עם בואו של יועץ בטיחות אש אשר מתכנן יחד עם האדריכל והיזם האחראי את המפרט הראשוני של אמצעי הבטיחות וסידורי הכבאות השונים הנדרשים במבנה.

שלב ב' – תכנית מבנה

יועץ הבטיחות עורך תוכנית בטיחות אש שתכלול את תכנון מערכות אש, סידורי בטיחות אש כמו רחבת חנייה, דרכי מילוט ופינוי, גישה לכבאיות, רוחב מדרכות ועוד. בסיום הכנת התוכנית ייפתח תיק ברשות הארצית לכבאות והצלה עם חוות דעת של יועץ בטיחות אש.

בטיחות אש בהיתר בנייה

שלב ג' – בחינת התוכניות

לאחר שהוגשה הבקשה ונפתח התיק ברשות הכבאות, נבחנת תוכנית בטיחות האש לפרטי פרטים על ידי מפקח מורשה למניעת דליקות מטעם הרשות הארצית והרשות המקומית. בחלק זה של התהליך נבדקת רמת התאימות של מערכות גילוי אש ועשן עבור המבנה וכן ציוד כיבוי אש הנדרש.

במידה וישנם ליקויים בבקשה להיתר בנייה מבחינת בטיחות אש, חוזר התיק אל יועץ בטיחות האש על מנת לבחון ולערוך את השינויים במטרה לתקנם ולהגיש בקשה מוחדשת. כאשר כל האלמנטים נבדקו ואושרו על ידי רשות הכבאות מונפק אישור כיבוי אש המאשר כי אין לרשות הכבאות כל התנגדות למתן היתר הבנייה הדרוש.

שלב ד' – מעקב ופיקוח

אישור רשות הכבאות מועבר לרשות המקומית למתן היתר בניה סופי, בעל תוקף של שנה אחת בלבד, אשר מאפשר את בניית המבנה. בזמן זה יגיע יועץ בטיחות אש על מנת לפקח ולוודא כי דרישות רשות הכבאות אכן מתבצעות על פי התוכנית. לאחר סיום הבנייה ולפני קבלת טופס אכלוס סופי יעבור שוב יועץ מצב הבטיחות במבנה כדי לראות שכל המערכות עובדות כראוי וכי כל התקנות והכללים של הרשות הארצית לכבאות והצלה נאכפים כחוק.

תוכן עניינים

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם