לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

התקנת מערכת ספרינקלרים בבית ספר

שנת הלימודים יצאה לדרכה ובמוסדות החינוך השונים נמצאים מיליוני תלמידים, מורים ואנשי מקצוע במשך שעות רבות. בטיחות האנשים הללו הינה ערך עליון וכאשר פורצת שריפה יש לטפל בה במהירות שיא על מנת להגן על כלל השוהים במבנה, להציל את חייהם ולמנוע נזק רב לרכוש יקר ערך. בבתי הספר קיימות מערכות גילוי אש ועשן הפועלות באופן אוטומטי וכוללות ציוד כיבוי מקיף ומערכת ספרינקלרים מתקדמת.

התקנת ספרינקלרים בבית ספר

כיצד פועלת מערכת הספרינקלרים

החוק במדינת ישראל קובע כי חובה להתקין מערכת כיבוי אש המושתת על ברזי כיבוי במוסדות החינוך. הרשות הארצית לכבאות והצלה מרחיבה את היריעה הזו ומחייבת התקנה של מערכת ספרינקלרים בכל מבנה בעל 7 כיתות ומעלה הכולל גם ספריות או במרחב מעל 2,250 מ"ר ובכל מקום בבית הספר אשר בו שוהים 50 איש באופן קבוע בכל שעה.

המערכת הזו מותקנת בתקרות ובקירות מבנה בית הספר בנקודות אסטרטגיות שונות וכאשר ישנה עלייה חדה במעלות החום באזור מסוים מופעלים ראשי המתזים של המערכת באופן אינדיבידואלי על מנת לכבות את האש אשר פרצה במיקום המדויק. המערכת הינה אוטומטית לגמרי ואין כל צורך להפעילה ידנית, הטיפול בשריפה הוא נקודתי ובעל התוצאות הטובות ביותר לצמצום נזקים ומניעת אסון וחיי אדם.

ספרינקלרים מותקנים בבתי ספר בכל כיתה, מסדרון, חדרי מדרגות, משרדים וספריות על התקרות או על הקירות במידה ואין אפשרות התקנת ספרינקלרים על התקרה. בעת שריפה משתחרר שסתום בטיחות מראשי המתזים וזרם מים פורץ דרך ראש המתז. הפעולה נעשית באופן אוטומטי לחלוטין בחלל אשר בו זוהתה עלייה מסיבית של טמפרטורות וגורמת לכיבוי האש באופן מידי.

יתרונות התקנת מערכת ספרינקלרים בבתי ספר

בטיחות מצילה חיים

שריפות, דליקות ומקרי חירום מתרחשים יותר במהלך שעות היום. במקומות הומי אדם כמו בתי ספר גורם הבטיחות הוא המחשבה הראשונה כאשר מדובר באירועים אלו. מערכת הספרינקלרים עובדת על חללים נפרדים ומאפשרת פינוי מהי ובטיחותי של האנשים במבנה. בנוסף, זוהי הפעולה הראשונית לכיבוי אש וכאשר צוותי הכיבוי מגיעים אל השטח מצטמצמת באופן ניכר האפשרות לקריסת מבנה בית הספר.

חיסכון עלויות

התקנתה של מערכת ספרינקלרים אולי נשמעת יקרה, אבל בטווח הארוך היא אינה כך. בשעת חירום, המערכת משתמשת אך ורק ב 10% מצריכת המים לעומת השימוש עם ציוד כיבוי אש אחר כמו זרנוקים, גלגלונים ועוד. ראש מתז אחד המשתחרר בעת שריפה צורך 60 ליטרים של מים לדקה לעומת 600 ליטרים מים בחיבור צינור אל עמדת כיבוי אש.

צמצום זיהום

בזמן שריפה משתחררים חומרים רעילים שונים כמו אסבסט, פיח וגזים הנמצאים בחלל. כאשר מופעלת המערכת היא מצמצמת את אפקט הזיהום באופן משמעותי, דבר המוביל ישירות להצלת חיי אדם.

ניצול זמן יעיל

שריפה או כל אירוע חירום אחר דורש תגובה מהירה וטיפול מידי. במוסדות חינוך עם ספרינקלרים יבוצע כיבוי אש מהיר ויעיל ביותר האורך דקות ספורות לעומת בתי ספר אשר בהם אין מערכת כזו ושם תתבצע פעולת כיבוי האש בין 6 – 12 שעות בממוצע.

גמישות בעיצוב חלל

מערכת ספרינקלרים הינה מערכת גמישה יותר להתקנה לעומת מערכות אחרות. ניתן להתקינה בתקרות אך בעת הצורך אפשר גם על גבי קירות. העובדה הזו הופכת אותה ליעילה יותר גם כאשר מדובר על התקנתה בבתי ספר ומבנים ישנים.

מערכת ספרינקלרים בבתי ספר

התקנה ותחזוקת ספרינקלרים בבתי ספר

על פי חוק יש להתקין מערכת כיבוי אש הכוללת ספרינקלרים במבנים המתנשאים לגובה של 13 מטרים ומעלה. בגלל היותה גמישה, מערכת הספרינקלרים היא המערכת הטובה ביותר להתקנה בבתי ספר. בכל שלב וצעד בהתקנתה יש להיוועץ עם יועץ בטיחות אש אשר יכין תכנית בטיחות אש מקצועית ויקבע את תכנון מערכות כיבוי אש.

על מנת שהמערכת תעבוד בצורה הטובה ביותר ותציל חיים בעת התרחשות שריפה יש לבצע אחת לשנה בדיקת תחזוקה למערכות השונות הנמצאות בבניין. ביקורת כיבוי אש שנתית נעשית בתיאום מלא עם הרשות המקומית והרשות הארצית לכיבוי והצלה והיא נערכת באמצעות אנשי מקצוע מוסמכים על ידי מכון התקנים הישראלי לביצועה.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם