לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

מטפי מים

מטפי כיבוי אש על בסיס מים מיועדים לטיפול בשריפות שמתלקחות במעורבות חומרים מוצקים דליקים, כגון עץ, בדים, גומי ועוד. פעילות המטף מבוססת על שני תהליכים המתקיימים במקביל:

  • הפחתת טמפרטורת החום.
  • הפסקת חמצון מואץ של גזים הנפלטים מהחומר הבוער.

במגע עם הטמפרטורות הגבוהות של חומרי השריפה, הופכים המים המותזים מהמטף לאדים שמתרחבים בנפח ומפחיתים את עוצמת החום. תהליך האידוי חוסם את הספקת החמצן לבעירה על ידי יצירת ההפרדה בין החומרים הדליקים ובין האוויר וכך עוצר בהדרגה את השריפה.

מטף כיבוי האש על בסיס מים
(מקור: http://en.wikipedia.org)

מטפי מים אינם יעילים בשריפות המבעירות חומרים כימיים נוזליים, אשר משקלם קל מזה של המים, כגון שמן, אלכוהול, נפט או זפת. חומרים אלה צפים על פני המים ולכן ממשיכים לבעור גם לאחר הפעלת המטף. במקרים מסוימים, הפעלת מטפי מים עלולה לגרום לנזקים חמורים, וזאת מכיוון שזרם המים מפזר את החומר הדולק באוויר ומאפשר לו להגיע לעור החשוף של הכבאי או של האנשים שנמצאים בסביבה.

כאשר מדובר בשריפות המערבות ציוד או פעילות חשמל, השימוש במטפי מים אסור בהחלט. הסיבה לכך היא ש"המפגש" בין המים והאנרגיה החשמלית עלול לגרום לתאונה קטלנית. מים הם מוליך חשמל אקטיבי ויכולים להעביר זרם חשמלי ישירות אל ידי האדם שמפעיל את המטף ולגרום להתחשמלות מידית.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם