לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

מערכות כיבוי אש בגן ילדים

מערכות כיבוי אש בגני ילדים הם חלק מן המערך הבטיחותי הקיים במוסדות החינוך. גני ילדים נכללים במבנים הקשורים לרשויות המקומיות ולמשרד החינוך. הרשות הארצית לכבאות והצלה, בשיתוף עם נציגי הרשות המקומית, עורכים בדיקות בטיחות עבור מערכות כיבוי אש בגני הילדים ומחדשים את נהלי בטיחות האש הכוללים את מתקני הגן וכל אזוריו.

מערכות כיבוי אש בגני ילדים

גן ילדים הוא מסגרת חינוכית אשר בו נמצאים ילדים מגיל 3 ומעלה ואינם לנים בו. רוב הגנים בארץ הם בעלי 2 חדרים ומעלה כאשר אחד מן החדרים הינו ממ"ד, מטבחון או מחסן. מערכת בטיחות האש בגני ילדים מורכבת עם ציוד כיבוי אש ואלמנטים רבים הנמצאים תחת ההגדרה של מערכות כיבוי אש. הם כוללים את הפרטים הבאים:

אמצעי כיבוי אש

בכניסה הראשית של הגן מותקנת עמדת כיבוי אש הכוללת:

  • ברז כיבוי.
  • 2 זרנוקי כיבוי באורך של 15 מטרים.
  • מזנק סילון ריסוס.
  • גלגלון של 25 מטרים.
  • בתוך גן הילדים יותקנו ברזי כיבוי נוספים בהתאם לגודל המבנה בהספק של 250 ליטרים לדקה.

בגני ילדים יש צורך בהתקנה של שני מטפי אבקה בעלי משקל של 6 ק"ג כל אחד. המטפים הללו מיועדים לכיבוי אש הנתפסת בחומרים מוצקים כמו עץ ופלסטיק. החומר הפעיל במטפי אבקה בעל רכיבים כימיים אשר פועלים יחד עם גז חנקן וכאשר מופעל המטף החומרים משתחררים ומדכאים את האש.

מערכות גילוי אש ועשן

יש להתקין בגני הילדים מערכת גילוי אש ועשן אשר תכלול רכזת גילוי אש אזורית עם טכנולוגיה מתקדמת. בנוסף, יותקנו בגני הילדים גלאי עשן בפיזור של 1.5 מטרים מפתח יציאת מיזוג אוויר או מאוורר תקרה ובמרחק של 11 ס"מ מן הקירות. מערכת גילוי אש ועשן תעבור תחזוקה וביקורת שנתית באמצעות חברה בעלת תו תקן, תעודות והסמכה מקצועית למערכות הללו.

ספרינקלרים

מערכת המתזים הינה מערכת כיבוי אוטומטית העובדת באמצעות מים אשר מותקנת בכל רחבי מתחם הגן. התקנת ספרינקלרים תתבצע אם ישנם 9 כיתות או שהמבנה עצמו הוא בעל 3 קומות. גן ילדים בעל שטח קרקע בלבד לא יחויב בהתקנה של מערכת ספרינקלרים גדולה. המערכת הזו מותקנת על ידי חברה מוסמכת לטיפול במערכות כיבוי אש אוטומטיות ותעבור תחזוקה שוטפת למניעת תקלות בעת חירום.

מערכת כיבוי אש בגני ילדים

מערכת חשמל

מערכת כיבוי אש מוזנת מתוך מערכת החשמל של המוסד החינוכי וככזו על מערכת החשמל לעבור בדיקות תקינות ובטיחות כל הזמן. בכניסה לגן הילדים תותקן מערכת נוספת עם מפסק חשמלי ראשי אשר יהיה אחרי לאספקת החשמל והפסקתו בעת שריפה או אירוע חירום. לוח חשמל זה יהיה בעל עוצמה של לפחות 63 אמפר ומעלה.

דרכי מילוט ויציאות חירום

בגני ילדים דרכי המילוט מן המקום חשובות ביותר. בכל גן ילדים אשר בו יש 2 כיתות ומעלה יהיו 2 יציאות נפרדות המובילות לקומת הקרקע מחוץ לגן. דרך מילוט יכולה להיות מסדרון, שער יציאה, חדר מדרגות ופתח חצר שרוחבו לא יהיה פחות מ – 1.1 מטרים. אין להניח ציוד בפתחי היציאה וזאת במטרה לאפשר גישה נוחה וקלה למילוט בזמן חירום. בנוסף, דלתות הגן לא יהיו נעולות בשעות הפעילות מלבד שער הגן הראשי אשר אותו יש לנעול לאחר כניסת כל הילדים בשעה שנקבעה על ידי הרשות המקומית. דרכי המילוט יסומנו כראוי בשלטים ברורים המורים על הימצאותם ותיערך הדרכת בטיחות אש לצוות החינוכי אשר יתרגל גם את הילדים.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם