לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:
לפניות והצעות מחיר - צרו איתנו קשר:

מערכות כיבוי אש מונעות אסון

שריפת ענק במועדון

ב 30 לאוקטובר 2015 התרחשה שריפת ענק במועדון "הקולקטיב" בבוקרשט שברומניה. בשריפה זו נפצעו 148 אנשים ונספו 63.

שריפה זו הייתה אחת התאונות הגדולות והקטלניות ביותר שידעה רומניה. השריפה התרחשה בזמן הופעת מוזיקה פתוחה של להקת רוק מבוקרשט.

שריפה במועדון ברומניה

הגורמים לשריפה

ההופעה במועדון "הקולקטיב" כללה אמצעי פירוטכניקה שונים. חלק מן האפקטים של הופעת הלהקה כללו הדלקה של זיקוקי דינור ובשעה אחת-עשרה בלילה החלה תקרת המועדון לבעור כאשר הלהקה הפעילה את אמצעי הפירוטכניקה ומערכת לגילוי אש ועשן לא פעלה.

תקרת המועדון עצמה נתמכה על-ידי עמודים שצופו בספוג מבודד רעש שהיה עשוי מחומר דליק.

מיד לאחר הדלקת זיקוקי-דינור, הוצת אחד העמודים. האש התפשטה במהרה לתקרת המועדון כשבסוף גרמה לקריסתה המוחלטת.

מתוך דיווחים שונים נראה כי קהל הצופים חשב בתחילה שמקור האש כחלק בלתי נפרד מן ההופעה. רק כאשר התקרה החלה לבעור, רצו כל אנשי המקום על עבר יצאת החרום היחידה שהייתה שם ואף לא נמצאו מטפים באזור שיעזרו בכיבוי השריפה.

יציאת החרום במועדון הורכבה מפתח המחולק לשתי דלתות קטנות יותר. בעת השריפה רק דלת אחת הייתה פתוחה ונוצר מעבר צר מאוד, דבר אשר גרם להיווצרותו של "צוואר בקבוק" בתוך שריפת ענק.

אנשים רבים החלו לדפוק בחוזקה על הדלת השנייה ובסופו של דבר גרמו להפלתה ובכך יצרו פתח גדול יותר למילוט מהאש.

חילוץ ועזרה בזמן שריפה

נזקי השריפה

  • השריפה עצמה גרמה נזק עצום למועדון "הקולקטיב" אשר נחרב לגמרי.
  • רופאים ואחיות הגיעו ראשונים לזירת האירוע בגלל הקרבה של המועדון לבית החולים והגישו העזרה ראשונה. 148 הגיעו עם כוויות מרובות בדרגות שונות, נזקים למערכת הנשימה בתוצאה משאיפת עשן, שברים וחתכים עמוקים מעצם הניסיון לברוח מן האש דרך יציאת חירום אחת בלבד.
  • בשריפה זו נספו 63 אנשים, כאשר 26 מתו מידית במועדון ו – 37 אנשים נוספים מתו בבתי-החולים.

מסקנות מן השריפה

  • כמה ימים לאחר השריפה במועדון נערכו בעיר בוקרשט מחאות ענק נגד הממשל. מחאות אלו כוונו נגד שחיתויות בממשל לגבי מתן היתרים תמורת שוחד במשרדי הכבאות ותחזוקת מערכות כיבוי אש לקויות ולאחר זמן מה זומנו והואשמו ראשי הסקטורים במתן אישורים מזויפים למועדון.
  • מיד לאחר השריפה החלה חקירה מטעם המשטרה והפרקליטות הממשלתית. בחקירה זו הועלו האשמות כבדות נגד מנהלי המועדון והחברה שערכה בידוד לקירות המועדון.
  • מתוך החקירה המשטרתית עלתה תמונה עגומה של ניסיון לצמצום כספי נרחב תוך שימוש בחומרי בידוד דליקים ביותר. נציגים מחברת חומרי הבידוד טענו כי מנהלי המועדון הוצעו פתרונות יעילים, חסינים ועמידים מפני אש אך עלותם יקרה יותר ולכן הם לא נלקחו בחשבון.
  • מספר האנשים במועדון בעת השריפה חרג בהרבה מהמספר המקסימאלי המותר על-פי החוק הרומני. אם תקנים אלו היו נשמרים כראוי, חייהם של אנשים רבים היו ניצלים.
  • בנוסף לנזקים שחומר הבידוד הדליק גרם, ניתן היה לצמצם את נזקי השריפה הזו בעזרת יציאות חירום העומדות בתקנים מחמירים. בעקבות השריפה פוטרו נציב שירותי הכבאות וסגנו על כך שנתנו למועדון היתרים פיקטיביים.

התמונות והתוכן לקוחים מתוך אתר ויקיפדיה.

צור קשר עכשיו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם